14 juli 2013

Mini sweet table incl. gratis printable

Pin It


Afgelopen vrijdag was ik jarig! Zaterdag gaf ik een mini party. Bij een mini party hoort natuurlijk ook een mini sweet table of dessert table.

Dip-dye taart
Mijn zus (UltimoCakes) kan heeerlijke en mooie taarten bakken! Ik had bij haar een Dip-dye taart besteld in mijn favoriete kleuren. De binnenkant was gemaakt van chocolade cake met frambozen crème met echte frambozen.. hmmm


Om het wat feestelijker te maken had ik een Birthday slinger gemaakt. Deze is van Yellowblissroad.com en kun je HIER downloaden. De rietjes heb ik gekocht bij DreamKey en het bindtouw vind je in mijn webwinkel.

Decoratie
Voor de decoratie zijn deze mooie papieren waaiers gebruikt. Een mooi stuk stof voor de achterkant en een houten kratje wat ik nog had staan. Met een paar simpele dingen maak je er al iets moois van.

Wolken koekjes
Ik ben gek op wolkjes! Dat hoorde de Printmeneer en die heeft speciaal als cadeau voor mij een wolken cookie cutter gemaakt. Deze is dus niet in zijn webwinkel verkrijgbaar maar gelukkig wel heel veel andere leuke cutters!
Voor het deeg van de koekjes heb ik Chocolate chip cookie deeg van Dille en Kamille gebruikt. Deze is niet meer verkrijgbaar maar wel een ander fijn recept. Zie onder.


Drink me!
Er hoort natuurlijk ook een lekker drankje bij. Ik heb ijsthee gemaakt met biologische ijsthee van Dille en Kamille. Hier heb ik zelf wat suiker, munt en citroen aan toegevoegd.

Voor de glazen heb ik potjes gerecycled van o.a. gepelde tomaten en geroosterde paprika's. Gewoon de wikkel verwijderen, afwassen en ze zijn klaar voor gebruik.

De labels heb ik zelf ontworpen en kun je gratis downloaden!



Dit heb je nodig voor een Mini-sweet-table

Recept cHOCOLATE CHIP COOKIES



Ingrediënten:

• 550 gr bloem
• zakje bakpoeder
• snuifje zout
• 1 vanillestokje
• 250 gr boter
• 180 gr suiker
• 180 gr lichtbruine suiker
• 2 grote eieren
• 350 gr zwarte chocolade, in kleine stukjes

Benodigheden: beslagkom, garde, snijmesje, meelzeef, bakplaat, taart rooster

Bereiding:  Verwarm de oven voor op 180°C.

- Meng in een kom de bloem met het bakpoeder en het zout.
- Klop in een beslagkom de boter met de suiker en de bruine suiker tot een luchtig mengsel.
- Snij het vanillestokje open en schraap de zaadjes eruit. Voeg toe aan het mengsel en roer goed om.
- Voeg de eieren toe en klop stevig.
- Zeef er de bloem over en meng erdoor.
- Voeg tenslotte de chocoladestukjes toe.
- Neem kleine rondjes deeg en leg deze, met voldoende afstand ertussen, op een bakplaat.
- Bak 8-10 minuten tot ze lichtbruin zijn. Laat de koekjes afkoelen op een taart rooster.

*bron: Dille en Kamille.nl

Veel plezier!!
Marieke


Geen opmerkingen: