2 januari 2013

D.I.Y van theedoek naar kussenhoes!

Pin It
Ik heb weer een leuke en makkelijke tutorial voor jou!
Eind vorig jaar zijn we een weekendje naar Gent geweest en kwam ik een geweldige theedoek van het merk Ferm Living tegen. Ik was op slag verliefd! Maar vond het zonde om het ook als theedoek te gaan gebruiken. Daarom heb ik er twee kussens voor op de bank van gemaakt.



Dit doe je zo.

Materialen:
- Theedoek. Ik heb een theedoek van Ferm Living gebruikt afmeting 50 x 70 cm
- Schaar
- Stof voor de achterkant
- Naaimachine
- Naald, draad en spelden
- Kussen vulling

TIP
De theedoek die ik heb gebruikt was 50 x 70. Heb je een kleinere maat sla dan stap 2 over. Je kunt ook een groter kussen maken. Dan sla je ook stap 2 over.
De theedoek en vulling die ik heb gebruikt kunnen op 40 graden gewassen worden. Let er dus op wat voor stof je voor de achterkant gebruikt. Zodat je alles kunt wassen.

De plaatjes (stappen) gaan van links naar rechts.

stap 1] Strijk de theedoek glad (heb ik dus niet gedaan haha)
stap 2] Vouw de theedoek dubbel om het midden te vinden en knip de theedoek precies door het midden.
stap 3] Als er nog lussen aan de theedoek zitten maak deze dan los met een tornmesje. Deze kan je later weer gebruiken.
stap 4] Leg één helft van de theedoek op de stof voor de achterkant. En knip deze twee keer uit.
stap 5] Speld de voor en achterkant aan elkaar, met de goede kant van de print op elkaar. Doe het theedoek lusje ertussen als je dit leuk vind.

stap 6] Naai de hoes aan elkaar. Laat een gat open van ongeveer 10cm
stap 7] Draai de hoes om zodat de goede kant buiten komt. Vul het kussen helemaal op.
stap 8] Naai met de hand de hoes dicht.



Nu is je kussenhoes klaar! Heb je nog een helft van de theedoek? Maak dan nog een kussen met dezelfde stappen.

Veel succes!!




Geen opmerkingen: